اتشرف دائما بزيارتك فاهلا ومرحبا بكــــــــــــــــــــــم

لا تقسى عليا يا زمن ببعــــــــد اصحابى فهم شمعه يا زمن تنير ايامـــــــــــــــــــــــــــى بتمنــــــــى منهم يا زمن يكونوا بجوارى ويكونوا النور الى يضىء احــــــــــــــــــلامى بــادعوهم لمدونتى يا زمــــــــــــــــــــن ليكونوا معايا طوال اعوامـــــــــــــــــــــــــى

الأربعاء، 8 ديسمبر 2010

الحــــــــــــــــــــــــــــــب وكلمـــــــــــــــــــاته

الحب واه من الحب فهو شريان الحياه بدون الحب ليس للدنيا طعم ولا معنى فبمجرد سماع الحبين كلمه الحب من حبيبه يمتلىء القلب بالحب والبهجه والفرح ومن قديم الزمان ونحن نستمتع بكلمات الحب وقد تغنى بها مشاهير المطربين فى انحاء العالم فسمعنا العدنليب وهو يناجى حبيبته ويقول : بحبك حب محدش قبلنا عرفه ولا صدفه     بحبك حب ومش قادر على وصفه وانا شايفه  ـــــــــــ   وتغنت كوكب الشـــــرق باجمل كلمات الحب منها الحــــب كله حبيته فيك وزمانى كله انا عشته ليك وكانت تناجى حبيبها فتقول روح قلبى يا ملاك احلامى انا كنت ايه قبل ما اشوفك انا كنت ايه وكنت عايش يا حبيبى ايامى ليه طريق حياتى مشيته قبلك فى ليل طويل  سالت قلبى بيحس بيا ولو طيــــــــف جميل ولما شوفتك حسيت كانى اتخلقت تانى  وكانت صوت النيل الصوت الهادى نجاة تصف حب حبيبها لها فتقول  شكل تانى حبك انت شكل تانى  والرائع محرم فواد يصف عيون حبيبته فيقول ــــــــــــ شوفت عيون حلوتها فى قلبى تخلى الى ملوش قلب يحب وكان قمـــــــــة العشق عند مياده عندما قالت انا بعشقك انا كلى لك انا عمرى لك يامن ملك روحى بهواك الامر لك طول الحياه واخيرا وليش اخيرا الرائعه ذات الصوت الرومانسى نانسى قالت لحبيبها الى كان من قبلك انت وانت مش جنبى ماكنتش عايشى فيه والى هيكون بعدك انت لو ما كنتش جنبى يا ريتنى اموت قبليه ــــ انت عارف حبك انت عمل فى ايه شوفت دنيا احلى من الى حلمت بيها مبقتش عارفه انا اتولد من النهارده ولا انا لو عشت قبلك عشت ليه  ـــــــــــــــ  وقال محمد داود يالها من لحظات الانسان يعيشها بكامل جوارحه فالحب اقوى شىء يهتز له القولب ويرتعش من اجله الجوارح !!!

ليست هناك تعليقات: